----------- Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont. ------------- Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont. -------
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
-----------

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders. ---------------------- Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites kunnen worden gebruikt om gebruikerservaringen efficiënter te maken. Volgens de wet mogen wij cookies op uw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we uw toestemming nodig. Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Via de cookieverklaring op onze website kunt u uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vindt u meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken. Als u vragen heeft over uw toestemming, vermeld dan het ID en de datum van de toestemming alstublieft.

DV+ GFB-T9365 Diverter Valve for Ford Ranger 2.3 Ecoboost applications

 
Artikel 15 van 155
Tijdelijke aanbieding [NIEUWTAG]
  • Onze klanten waarderen ons met een 9.3 / 10
  • Gratis verzending boven € 250,- (NL-BE-LU)
  • MEER DAN 85.000 CAR-TUNINGS PARTS
  • 14 dagen bedenktijd*
    Uitzondering maatwerk- en speciaal bestelde producten
  • Heeft u vragen? BEL: +31 36 844 77 00
  • Live chat Support online
  • Veilig online betalen

Omschrijving

NTRODUCING THE NEW DV+ FOR FORD RANGER 2.3 ECOBOOST APPLICATIONS!
GFB’S DV+ SOLUTION COULDN’T BE SIMPLER: KEEP WHAT WORKS AND REPLACE WHAT DOESN’T.
GFB expands the DV+ range with a direct-fit performance diverter solution for the 2019-on Ford Ranger with the 2.3 EcoBoost engine.
Derived from the popular T9358 DV+ kit that has already become popular on the Ranger, this new kit includes screws designed specifically for fastening to the factory plastic flange, rather than the machine screws supplied with the T9358 that are designed for metal flanges.

The solenoid coil itself from the factory-fitted diverter is great so why replace it? The weak point is the valve mechanism itself. GFB’s DV+ solves this problem by replacing the valve parts with an anodised billet aluminium housing, fitted with a brass piston machined to exacting tolerances.

*** REGISTERED PATENTS AND DESIGN PATENTS, PCT PATENTS PENDING ***

The VTA shares the successful DV+ design philosophy: “Keep what works, replace what doesn’t”.
This means we retain ECU control and the solenoid from the factory diverter to ensure the fastest possible response time, without the added and unnecessary cost of replacing the solenoid like some brands do.

The weak part of the factory diverter has always been the plastic valve mechanism – this is the part we replace. The VTA features CNC machined billet components that last a lifetime, and we also change the valve operation method for better performance. The factory diverter valve can only operate in two states – open, or closed. When it opens fully at low boost, or during a partial throttle lift mid-corner, it causes increased lag and a noticeably non-linear boost transition.

Key Features
» Retains the factory solenoid coil for seamless integration
» Replaces plastic valve parts with metal for reliability, strength, and unlimited boost holding
» Direct-fit replacement with GFB’s TMS benefits for improved throttle response
» Exclusive “pilot-actuated” valve mechanism for fastest valve response

Pilot Operation
As an additional benefit, the solenoid in the DV+ assembly no longer directly drives the movement of the piston, instead controlling the movement of the piston with boost pressure. This is known as “pilot operation”, which greatly increases the actuation forces within the valve, improving operation speed and reliability. Plus, the piston can now move progressively in response to how much boost pressure it needs to vent, instead of only fully open or closed like the factory diverter.

The result is sharper throttle response, lightning-fast valve actuation, the ability to hold as much boost as you can throw at it, and operation so reliable it comes with a lifetime warranty!

THE DV+ STORY
Other manufacturers’ products often replace the entire diverter and solenoid, resulting in a significantly (and unnecessarily) higher priced product.
GFB’s DV+ solution on the other hand is more responsive, less expensive, and doesn’t cause compressor surge/turbo flutter/chirp (those sounds are a sign the diverter’s NOT doing what it’s supposed to!).
The 2.3 EcoBoost engine uses an ECU controlled solenoid-type diverter valve which is common on many modern turbo engines. However, even though these types of valves have been around since the mid 2000s, they still have significant reliability and performance shortcomings that the only the DV+ can solve.

PROBLEM 1: LEAKING
The factory diverter uses a piston that owing to its moulded plastic design cannot be effectively sealed. This results in leaks that are large enough to cause slow spool up and high RPM boost drop off.
The DV+ ensures your hard-earned boost gets to the engine by using a bonded silicone face seal and a precision piston-to-bore clearance and surface finish.

PROBLEM 2: RELIABILITY
In the factory diverter valve, the solenoid is required to move the piston through a large range of travel, which significantly weakens the magnetic force that the solenoid can apply to open the piston. This means a weak return spring must be used, leaving little headroom to accommodate increases in boost pressure or friction in the valve assembly without causing sticking and reliability problems.

The DV+ solves this issue by re-purposing the solenoid to control a short-stroke pilot valve for super-fast reaction time and higher actuation forces. Using the pilot valve, the DV+ uses boost pressure to open AND close the piston. This means the acting forces are directly proportional to boost pressure, and therefore the movement of the piston can respond accordingly. If boost is low, the piston only opens a small amount. If boost is high, it opens all the way. Once the solenoid turns off, the boost pressure then slams the piston shut. This way, the DV+ completely eliminates sticking as a result of friction and weak solenoid forces, and blowing open at high boost.

[descextra]
Cross reference:
Reviews
Heeft u vragen over of ervaring met dit product? En wilt u dat met anderen delen? Plaats dan hier uw review. Voor alle niet-productgerichte vragen of reacties verwijzen wij u graag naar onze FAQ of naar de klantenservice.
Send a friend
Wilt u iemand anders attent maken op een artikel dat u in onze webwinkel heeft gevonden? Vul dan onderstaand formulier in. Deze persoon krijgt via een e-mail het artikel van uw keuze te zien. U kunt er ook nog een persoonlijke boodschap bij vermelden.

Stuur de aanbeveling aan:


Afzender:


persoonlijk bericht:

Type de beveiligings tekst overSecurity Image

Vraag over dit product?
Heeft u een vraag over dit product, of kunt u niet het product vinden waar u naar op zoek bent? Stel hier uw vraag.
Dhr. Mevr.
Ja, ik wil graag ook mijn email adres ook opgeven voor de nieuwsbrief

sluiten
Hier komt het formulier