----------- Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont. ------------- Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont. -------
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
-----------

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders. ---------------------- Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites kunnen worden gebruikt om gebruikerservaringen efficiënter te maken. Volgens de wet mogen wij cookies op uw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we uw toestemming nodig. Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Via de cookieverklaring op onze website kunt u uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vindt u meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken. Als u vragen heeft over uw toestemming, vermeld dan het ID en de datum van de toestemming alstublieft.

Main bearing set (ACL Race Series) - 5M8309HXC - Calico Coated - Thrust #5

 
Artikel 1240 van 1486
Tijdelijke aanbieding [NIEUWTAG]
  • Onze klanten waarderen ons met een 9.3 / 10
  • Gratis verzending boven € 250,- (NL-BE-LU)
  • MEER DAN 85.000 CAR-TUNINGS PARTS
  • 14 dagen bedenktijd*
    Uitzondering maatwerk- en speciaal bestelde producten
  • Heeft u vragen? BEL: +31 36 844 77 00
  • Live chat Support online
  • Veilig online betalen

Omschrijving

Dit artikelnummer 5M8309HXC van ACL is passend op:

  • MERK: Subaru
  • Motoruitvoering: EJ22EZ - (2212 cc) - After1998
  • Type Lagers: Main Bearing Set Calico Coated

CT-1 is a Dry Film Lubricant coating that helps reduce friction and abrasive wear. It provides intermittent dry lubrication and is not affected by dust or dirt. CT-1 is specifically engineered to withstand the extreme conditions of today’s high performance engines. Professional engine builders enjoy a higher level of confidence with increased embedability, strength and durability.

PROCESS

CT-1 Dry Film Lubricant coating is applied as a spray process. Different surface preparation methods appropriate for the substrates will be used prior to the coating process. Coating thickness is varied to suit the application. Typical coating thickness for engine bearings is 0.00025 to 0.00030 inch (6 to 7.5 microns)

ADVANTAGES

Provides intermittent dry lubrication, not affected by dust or dirt, low coefficient of friction. Thin coating to accommodate assembly constraints, chemical resistance, corrosion protection, reduced friction and drag resulting in decreased parasitic losses.

  • Corrosion Protection
  • Increased Lubricity
  • Low Coefficient of Friction
  • Oil and Fuel Resistant

EMBEDABILITY

CT-1 coated bearings have excellent embedability characteristics, allowing debris contaminates to embed in the bearing, avoiding damage to the crank

EXTREME OIL TEMPERATURES

CT-1 coated bearings have shown a reduction in oil temperatures as much as 8°C - 11°C / 15˚F - 20˚F. Lower oil temperatures also aid in the loss of viscosity due to extreme heat.

LOW OIL PRESSURE/OIL STARVATION

Theoretically a crankshaft rides on a thin film of oil that protects both the crank and bearing. Real world experience such as cold starts and rough terrain conditions have proven otherwise. CT-1 coated engine bearings provide a dry film lubricant that protects against intermediate oil starvation

Product specificatie

  • Half type: No Data
  • Tunnel mm: No Data
  • Shaft mm: No Data
  • Max. Wall: No Data
  • Max. Length: No Data
  • Max. Length: 0.31

De levertijd staat op 3-7 werkdagen, dit is geldt alleen als de lagers op voorraad zijn in Nederland, wij updaten u direct na order, heeft u haast neem dan contact op met ons per telefoon of email voor de beschikbaarheid van de door uw benodigde applicatie. (levertijd vanaf de fabriek kan oplopen tot 2-3 weken, of langer indien geen voorraad)

  • Prefixes explained
  • H - ACL Race Series.(oe replacement)
  • HX - ACL Race Series with 0.025mm (.001”) extra clearance.
  • HD - ACL Race Series with location dowel holes.
  • HXD - ACL Race Series with 0.025mm (.001”) extra clearance and location dowel
  • HC - ACL Race Series Calico Coated
  • HXC - ACL Race Series with 0.025mm (.001”) extra clearance. Calico Coated

Oil clearances are most accurately measured using micrometres and bore gauges.
Bearing wall thickness measurements are taken at 90 degrees to the partingline (i.e. at the crown of the bearing) using a micrometre with a ball anvil, for use on the curved ID of the bearing.
Vertical oil clearance is best measured by assembling the bearing in its housing, with bolts torqued to specification, then using a boregauge measure the assembled ID of the bearings at 90 degrees to the parting faces.
The mating crankshaft journal size is measured, and subtracting this measurement from the bearing ID bore size,gives the assembled oil clearance.

ACL Race Series performance engine bearings can be assembled with .00075-.001” per 1” of journal diameter (0.020-0.025mm per 25mm of journal diameter) plus .0005” (0.013mm).

As an example for a 2.000” (50mm) journal diameter, 2.000 x .001 =
.002 + .0005 = .0025” (50/25 x 0.025 = 0.050 + .013 = 0.063mm).
Bearings should not be polished with abrasive pads or paper, on the bearing surface, to change the oil clearance!

 

[descextra]
Cross reference:
Dit artikel is ook geschikt:

5M8309HXC inklappen

Merk Motor Lagers  
SubaruEJ18E - (1820 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ205 - (1994 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ20D - (1994 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ20E - (1994 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ20G - (1994 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ20T - (1994 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ20TT - (1994 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ22E - (2212 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ22EZ - (2212 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ22G - (2212 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ22T - (2212 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ251 - (2457 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ25D - (2457 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
SubaruEJ25T - (2457 cc) - After1998Main Bearing Set Calico Coated5M8309HXC
Reviews
Heeft u vragen over of ervaring met dit product? En wilt u dat met anderen delen? Plaats dan hier uw review. Voor alle niet-productgerichte vragen of reacties verwijzen wij u graag naar onze FAQ of naar de klantenservice.
Send a friend
Wilt u iemand anders attent maken op een artikel dat u in onze webwinkel heeft gevonden? Vul dan onderstaand formulier in. Deze persoon krijgt via een e-mail het artikel van uw keuze te zien. U kunt er ook nog een persoonlijke boodschap bij vermelden.

Stuur de aanbeveling aan:


Afzender:


persoonlijk bericht:

Type de beveiligings tekst overSecurity Image

Vraag over dit product?
Heeft u een vraag over dit product, of kunt u niet het product vinden waar u naar op zoek bent? Stel hier uw vraag.
Dhr. Mevr.
Ja, ik wil graag ook mijn email adres ook opgeven voor de nieuwsbrief

sluiten
Hier komt het formulier